Zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.), konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu od dnia wydania towaru.
Po tym terminie nie ma możliwości odstąpienia od umowy sprzedaży, chyba, że klient skorzysta z uprawnień wynikających z Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (zakup dokonany w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą) lub z prawa rękojmi zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego (zakup dokonany w celu związanym z działalnością zawodową lub gospodarczą).
Zgodnie z przytoczoną ustawą zwrotowi nie podlegają:
- nagrania audio i wizualne oraz zapisane na nośnikach programy komputerowe po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania
- świadczenia o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą (m. in. zestawy komputerowe, notebooki i serwery przygotowane wg specyfikacji klienta oraz towar sprowadzany na zamówienie)
Zasady zwrotu towaru zakupionego przez Internet:
- Klient ma prawo do zwrotu towaru w terminie 10 dni kalendarzowych od daty jego dostarczenia, bez podania przyczyny. SitePromotor nie odpowiada za opóźnienia wynikające z zaniedbań przewoźnika, zwracany towar zostanie przyjęty najdalej 10 dnia od daty dostarczenia towaru do klienta.
- Przed wysłaniem towaru klient jest zobowiązany uzyskać numer RMZ (kontakt z handlowcem realizującym zamówienie lub działem reklamacji). Paczki nie oznaczone tym numerem nie będą przyjmowane przez firmę SitePromotor - wrócą do klienta, który będzie musiał zapłacić przewoźnikowi za transport w obie strony.
- Odesłany towar nie może nosić śladów eksploatacji (nie może być używany), musi zawierać wszystkie elementy, z którymi był dostarczony (w szczególności oryginalne opakowanie w idealnym stanie, bez śladów transportu, dodatkowych naklejek itp.).
- Do przesyłki muszą być dołączone oryginały wszystkich dokumentów, z którymi sprzęt został dostarczony do klienta oraz oświadczenie klienta o skorzystaniu z prawa zwrotu towaru i formie rozliczenia (formularz z tyłu druku).
- W przypadku zwrotu towaru klient płaci za jego transport zarówno do klienta i z powrotem do magazynu firmy SitePromotor wg pełnych stawek transportowych faktycznie ponoszonych przez SitePromotor. Przy kalkulacji doliczane będą ewentualne dodatkowe opłaty związane ze specjalną dostawą (dostawa w godzinach wieczornych lub w sobotę) oraz potrącana wartość faktycznie zapłaconej usługi transportowej przez klienta.
Na dzień 20.06.2005 koszt standardowej dostawy w jedną stronę wynosi 20 zł z VAT. W przypadku odesłania towaru klient ponosi opłatę w wysokości 40 zł z VAT + ewentualne opłaty za dostawę specjalną. Opłaty mogą ulec zmianie.
Jeżeli towar był w momencie jego odebrania uszkodzony:
- Należy w obecności kuriera spisać protokół i uszkodzony towar wysłać za pośrednictwem DHL (tel. 0 801 345 345, www.dhl.pl) na adres: ul. Wołczyńska 37A, 60-003 Poznań, na koszt firmy SitePromotor.
- W przesyłce winno znajdować się oświadczenie klienta, o tym, czy korzysta z prawa zwrotu towaru czy z prawa realizacji reklamacji:
+ wymiana towaru na wolny od wad realizowana jest w ciągu 14 dni roboczych
+ zwrot gotówki (na konto lub przekazem pocztowym) następuje dopiero po odesłaniu przez Klienta podpisanego dokumentu korekty sprzedaży.